Techniki znakowania

Oprócz bogatego wyboru odzieży i gadżetów, dajemy Państwu możliwość wyboru technik znakowania produktów, tak aby zdobienie i logo prezentowały się niepowtarzalnie.

Są wśród nich m.in.:

TAMPODRUK (Tamponadruk): Kolorowy nadruk na materiałach o sztywnej i miękkiej powierzchni, zarówno na powierzchniach płaskich jak i zakrzywionych. Maksymalna wielkość nadruku: okręg o średnicy do 8 cm. Technika ta pozwala na znakowanie niewielkich artykułów reklamowych takich jak: długopisy, notesy, kalkulatory, otwieracze, zegary, zapalniczki itp. Technika ta pozwala na druk w wielu kolorach.

SITODRUK: Technika umożliwiająca znakowanie o dużym formacie, w kilku kolorach. Stosowana przede wszystkim do druku na tkaninach i papierze. Metoda ta wykorzystywana jest przy znakowaniu np. koszulek , toreb papierowych, foliowych i bawełnianych, parasoli.

TRANSFER (Termotransfer): jest odmianą druku wykorzystująca specjalną folię transferową. W tej technologii mamy do czynienia z typowym klejeniem się farby do znakowanego przedmiotu. Wymaga odpowiedniego docisku w określonej temperaturze.

FLEX i FLOCK: to rodzaj specjalnych folii transferowych przeznaczonych do wykonywania nadruku na różnego rodzaju tkaninach. Grafikę z folii wycina się na specjalnym ploterze i tak przygotowaną przenosi się na tkaninę. Metoda stosunkowo tania przy niskich nakładach i personalizacji.

HAFT: Metoda nanoszenia logo lub napisu na różnego rodzaju tkaniny, przy użyciu maszyny hafciarskiej sterowanej komputerowo. Haft może być wykonywany w wielu kolorach i na dużych powierzchniach, zarówno na gotowych wzorach, naszywkach jak i wykrojach (przed szyciem). Minimalna wysokość haftowanych liter to około 6 mm.

LASER: Metoda stosowana do bardzo trwałego znakowania na materiałach takich jak: drewno, szkło, akryl, pleksi, skóra, metal anodowany, stal nierdzewna i kwasoodporna, korek, papier, karton, kamień (marmur), guma, silikon, porcelana i inne. Jest to znakowanie bezbarwne, polegające na wypalaniu wierzchniej warstwy artykułu. Laser gwarantuje personalizację nadzwyczaj trwałą - próba jej usunięcia wiąże się ze zniszczeniem całej powierzchni.

TŁOCZENIE: Równie trwałą jak laser i nie mniej efektowną metodą znakowania jest tłoczenie, stosowane do personalizacji wyrobów skórzanych i materiałów skóropodobnych. Dzieli się na dwa rodzaje - tłoczenie bezbarwne, głębokie (skóra) i tłoczenie z folią, tzw. hotprint. Tłoczenie bezbarwne polega na trwałym odkształceniu materiału poprzez głębokie wtłaczanie odpowiedniego wzoru. Tłoczenie z folią polega na wprasowaniu w produkt specjalnej folii, dostępnej w różnych kolorach - matowych i metalicznych. Efektu tłoczenia z folią nie sposób uzyskać innymi metodami.

PERSONALIZACJA: jest to ideologia znakowania upominków reklamowych przez umieszczenie na nich indywidualnych danych, takich jak imię i nazwisko, logo lub fotografia. Gwarantuje to używanie takiego przedmiotu tylko przez osobę obdarowaną. Według amerykańskich badań w 80% przypadków takiego upominku nie oddaje się do użytkowania innym osobom.